fredag 28. september 2012

Statusoppdatering september/oktober

Da var en ny måned unnagjort og lønn har kommet inn på konto og nye delmål nås :)
Dette til tross for at jeg har hatt noen utlegg jeg får tilbakebetalt senere. Har ca tre tusenutestående hos forsikringsselskap og jobb tilsammen. Regner med at de kommer inn i løpet av oktober.

Dermed  er følgende status for denne måneden:
Inntekt: 27996,-
Utgifter totalt: 17399,-
Sparing totalt: 9567,-

Av dette er langvarig sparing (buffer og BSU): 8367,-

Dermed er BSU ferdig fylt opp for i år, delmål 1.2 i boks!
Jeg elsker å krysse av målene på lista, det må jeg si!!
Se oppdatert status her.

Nytt for månedens budsjett er at det endelig finnes en post som heter klær/interiør. Med andre ord kan jeg endelig kjøpe meg noe nytt! For første gang på nærmere et år. Har ikke tatt helt av, men vært raus nok tror jeg, ved å sette av 750 kr pr mnd til kles/interiør-posten min. I tillegg kommer de vanlige 1000 kr i egne lommepenger. Endelig en måned uten reise, så lommepengene er ikke allerede øremerket, det er en fin forandring! Så slått sammen er det ganske mye penger jeg kan bruke på å oppdatere litt på klesfronten - hurra! Det må prioriteres nå er jeg redd. Men jeg må si det føles bedre å handle litt når det er budsjettert inn og grensene er fastsatte for hvor mye som kan brukes. Kan shoppe litt med nokså ren samvittighet nå.

Oktober byr på lokale lønnsforhandlinger på jobben - så om jeg skal sette meg et mål for måneden tror jeg det er å argumentere til meg minst et lønnstrinn ekstra. Det er verdt å bruke litt tid på. Ingen garanti for å lykkes, men gode grunner for å prøve :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.