mandag 31. desember 2012

Statusoppdatering desember/januar

Det holdt på å gå i glemmeboka å gjøre en statusoppdatering for lønna som har stått på sparekonto og ventet helt ti 27. desember. Men den sto da der, med unntak av sparepenger som ble overført til bufferkontoen allerede 17. desember.

Status for desemberlønning:
Inntekt: 35892,- (ekstra grunnet halv skatt)
Utgifter totalt: 16694,-
Sparing totalt: 15311,-

Av dette er langvarig sparing (buffer): 12711,-

Ellers var det litt ekstra gruff etter shopping på førjulstur og julepynting som måtte kompenseres for, ca 1800 kr, og litt ekstra på gaveposten for januar da min kjære samboer har bursdag. I tillegg økes feriespareposten i 2013 med 200 kroner, fra 600 til 800. Den kontoen er fin å ha penger på, så det blir mindre å betale fra lønn når vi først skal på tur. Vi liker den så godt at den får enda litt ekstra penger.

Penger til eget forbruk ut januar er 491 kroner, halvvert for å dekke noen ekstra utgifter i januar, som VISA-avgift og årsbetaling for nettlagringstjenesten jeg bruker til backup av bildene mine. Klesposten settes til 0,- for å dekke noe av det jeg handlet på tur før jul. Så, januar blir en helt shoppingfri måned. Og det er helt greit! Er ikke så mye fint å finne på januarsalg uansett synes jeg. Det jeg liker er oftest på normal pris.

Mål for januar: Ikke handle noe, enkelt og greit.

Og i dag beveger det seg 20 000 kroner fra høyrentekontoen min og over til DNB...!
Som i morgen overføres til BSU-kontoen for å stå og rente seg hele 2013 til best mulig rente :)
For første gang ever setter jeg inn hele beløpet ved årsskiftet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.