fredag 13. september 2013

God helg med godt i glasset!

Endelig fredag, og endelig helg!
I Pengebingen får vi besøk av gode venner, det blir veldig hyggelig!
Men først en fredag kveld som avsluttes med et godt glass rødvin :)

Apropos rødvin. Sist jeg drakk rødvin ute betalte jeg over 70 kroner for et glass med noen dråper rødvin i! Prisen på slikt ute er helt uforsvarlig egentlig! Hjemme kjøper jeg 3-liters kartonger i Sverige. Et glass utgjør ca 2 dl (jeg målte nettopp opp), og med andre ord får jeg 15 glass rødvin ut av en boks. Denne vinen kjøpte jeg for 178, 25 norske kroner, noe som da vil si 11,89 kroner per glass.Antagelig er det heller ikke 2 dl vin i glasset jeg fikk i baren, kanskje bare halvparten. Såvidt nok til å få smaken liksom. Hadde jeg drukket like lite i et glass hjemme hadde prisen vært nede i under 6 kroner glasset.

Okay, det kan være kvalitetsforskjell på vinen man får ute og en 3-liter fra Systembolaget. Men jeg er ikke vinkjenner, og det skal endel til før jeg synes en rødvin er skikkelig vond. Jeg har dermed heller ikke behov for "kvalitetsvin" eller bedre årganger. Derfor er over 70 kroner for et lite glass rødvin ute helt utrolig dyrt, og et glass hjemme med en dugelig mengde i for 12 kroner mye mer riktig pris. I tillegg slipper jeg transport til/fra (penger spart) og jeg kan nyte vinen i egen sofa i pysjen! Blir det bedre? ;)

Oppi sofa'n fikser jeg litt på bloggen min, har nå fått lagt til et skikkelig arkiv slik at det er enklere for nye og gamle lesere å finne interessante innlegg. Kanskje får jeg ryddet litt også, og sortert innleggene etter kategori i arkivet. Men det blir ikke i dag! Nå venter Beat for Beat, uslåelig og (nesten) gratis fredagsunderholdning.

God helg kjære lesere :)



12 kr glasset :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.