torsdag 6. juni 2019

Det er dyrt med tenner...

Aiai...
Da er jeg ferdig med tannlegen for denne gang.
Av en eller annen grunn tok tennene kvelden etter to tette graviditeter. I følge tannlegen er jeg absolutt ikke den første som opplever dette.

Så da jeg gikk inn hos tannlegen 7. januar 2019 fryktet jeg det verste, og det stemte vel godt. Veldig mange hull, et såpass at det krevde rotfylling. I tillegg hull i alle tre gjenværende visdomstenner, så de ble det jo bare å trekke med en gang. Veldig hyggelig tannlege da, ikke rart, jeg er jo en vandrende gullgruve tydeligvis.

Da jeg i går endel fikk ut den siste visdomstanna så ba jeg om en oversikt over alt siden januar... Bare å legge sammen. Nesten 15.000 kroner ja. Gøy da... Man skulle tro jeg aldri pusset tenner og badet de i cola og godis hele dagen, men det er liksom ikke helt sånn heller. Så lyst på regningene har jeg jo ikke. Dessverre fortalte ingen meg at tannstellet kanskje burde dobles når man går gravid... kanskje man burde pusset fire ganger daglig eller noe. Jaja, sånn ble det nå da. Aldri hatt veldig gode tenner, men dette var helt ekstremt.

Til skrekk og advarsel altså - ta vare på tennene! Spesielt ved graviditet tydeligvis...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.