mandag 29. april 2019

Husk skattemeldingen!

Husk frist for å sjekke og gjøre endringer i skattemeldingen i morgen, 30. april!

Jeg som vanligvis har det på stell kom plutselig på det i år, takket være Dagsrevyen, hehe. Så tilfelle flere er i mine sko er det bare å hive seg rundt! Her måtte jeg bare slette reisefradraget da jeg ikke skal ha for i fjor siden jeg var hjemme i permisjon det meste av året. Ellers var det riktig så vidt jeg kunne se.

Hvorfor skal vi bruke tid på dette i en hektisk hverdag?
Sjekk denne: Hvorfor sjekke skattemeldingen?

Også brukte jeg disse artiklene for en kjapp sjekk om det er noe jeg burde fått med meg av fradrag som jeg skulle ha glemt:
Smartepenger.no: 38 tips som kan kutte skatten din
Nettavisen.no: Ikke glem disse fradragene

Ellers har jeg brukt penger i dag, 3360 kroner på noe så gøy som å trekke to visdomstenner. Artig... Men da er vi kvitt det problemet for alltid, det er like greit :)

Og så har jeg fått LØNN for første gang på 4 mnd (3 mnd + at det er etterbetalt). Det føltes helt ok. Samtidig kom også kontantstøtte på 7500 kroner inn. Siden jeg jobber bare 60% får jeg jo også bare 60% lønn. Så nå fikk jeg 25.000 sånn ca. Med kontantstøtte blir det da ca 32.500, mot mine vanlige 38.000 utbetalt. Så 5500 kroner i minus hver mnd fram til august iaf. Men det går greit. Bare godt å få inn lønn igjen, for nå er alle kontoer helt skrapet sånn bokstavelig talt. Det gikk akkurat, som planlagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.