torsdag 28. november 2013

Skummel netthandel

Okay...
Joda, jeg skulle i teorien ha sluttet med handling fra H&M på nettet, men så skjer det innimellom at det blir en liten bestilling allikevel. Men nå tror jeg den siste dråpen falt, da jeg for første gang opplever problemer og har innsett en stor svakhet ved systemet.

Det er jo kjempefint å ha mulighet å returnere varer, slik alle nettbutikker tilbyr. Det gjør det fristende å prøve, for man kan jo alltids bare levere inn igjen. Og det var det jeg gjorde i oktober, handlet endel, og sendte ca halvparten tilbake igjen. Trodde jeg i alle fall. Dvs, jeg leverte returen. Men den har de aldri fått. Så, dette kan bli spennende å finne ut av. Jeg har en faktura jeg nekte å betale i sin helhet, for jeg betaler ikke for varer jeg ikke har. Jeg må ta det opp med butikken hvor pakken er levert inn i håp om at de er service-innstilte nok til å sjekke hva de har gjort med den. Den store ulempen i dette er at Mypack ikke gir bekreftelse på innlevering av pakker. Jeg kan ikke på noe vis bevise at jeg faktisk har levert inn en retur, og det kjenner jeg nå at er fryktelig ubehagelig. Nå er jeg avhengig av goodwill og god service for å bli trodd i det hele tatt. Og det er ikke bra. Det har bare ikke slått meg før, siden det er første gang dette skjer.

Jeg krysser fingrene for at butikken klarer å finne ut av problemet, at kanskje den har havnet i et hjørne og blitt glemt eller noe. Men magefølelsen sier at det ikke blir så enkelt. Dessverre er det snakk om en tusenlapp ca, så det er ikke bare å gi opp heller.

Men nå er det virkelig på tide å avstå fra netthandel, for med slike løsninger kan man jo fort tape mye tid og penger i det noe går galt.

Men jeg tar opp kampen, så får vi se hva som skjer med saken.
Det første jeg ber om er at fakturaen settes på vent til vi har funnet ut av hvor returen har blitt av. Spent på hvor serviceinnstilte de er hos H&M. Mest spennende blir det vel hvis pakken faktisk er forsvunnet. Hvem tar regninga? H&M? Tollpost? Jeg - fordi jeg ikke kan bevise å ha levert inn noen pakke?

Interessant...
(Ja, jeg vet å ta sorgene på forskudd, alltid forberdet på det verste osv, hehe)

Noen som har opplevd dette før og aner noe om utfallet?


8 kommentarer:

  1. Så kjedelig. Jeg har ikke opplevd det tidligere, men til en eventuelt neste gang, sørg alltid for å få bekreftelsesstempel på når du leverer inn pakken (slik som jeg leverer inn i post i butikk) og da kan du få de som tar den i mot til å gi deg stempel, signatur, når og hvor den er levert og etter dette ikke lenger ditt ansvar. Lykke til på jakten av den forsvunnende pakke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Problemet er at da jeg spør etter bekreftelse i Post-i-butikk får jeg som svar at de ikke kan gi det fordi det er Mypack.
      Flotte saker ;) Får vel spørre om jeg kan få ta bilde av dem i stedet da. Det er veldig dårlig. Men det løste seg, se kommentar under.

      Slett
  2. Er jo faktisk ikke noe særlig hyggelig å legge inn et svar og ikke få noe respons på det. Da bør du til neste gang kanskje ikke stille leserne dine et spørsmål?

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det virkelig en selvfølge at et svar må få en respons? Du stilte jo ikke et spørsmål tilbake i den første kommentaren.

      Slett
    2. Nei, det er ikke det at det var et spørsmål, men med så lite kommentarer denne bloggeren får så hadde det kanskje være det å respondere på sine lesere.. men samme for meg, jeg trengte ikke svar på noen ting, men synes det bare var litt rart at hun ikke tar seg tia til å respondere noe, når hun i tillegg har lagd et nytt innlegg i etterkant.

      Slett
  3. Hallo det har jo bare gått en dag! man kan jo ikke sitte på dataen 24/7 , er jo andre ting som skjer i livet. Hilsen en annen anonym.

    SvarSlett
    Svar
    1. ENIG!! AMEN!! Spot on. Man kan ikke være tilgjengelig hele tiden, det er en uting

      Slett
  4. Det ordnet seg med pakken - heldigvis! HM kunne finne frem sporingsnr på pakken, og kunne se at den var levert. Da var jeg i alle fall fornøyd! Så måtte jeg gå til butikken der jeg leverte den og be de lete etter den. De hadde lagt den på feil hylle. HM var greie, fakturaen ble satt på vent til det ble ryddet opp i hva som hadde skjedd med pakken. Nå er den vel endelig på vei dit.

    Det føles fortsatt feil at jeg ikke kan få (jeg har spurt) bekreftelse på innlevering. I teorien kan de ansatte bare ta den med seg hjem og nekte for noen gang å ha mottatt noen pakke av meg. Det er ikke helt heldig, og jeg har sendt en epost til Mypack om dette, selv om det ordnet seg denne gangen.

    SvarSlett