onsdag 22. juli 2020

Jeg er så stolt!

Jeg er så stolt av alt vi IKKE har!

Jeg hørte den mest fantastiske setningen på en podcast denne uka. Da jeg stakk innom det gode gamle Dave Ramsey Show på vei hjem fra jobb i bil. Uvanlig for meg å kjøre bil, men i koronatider føles det greiere enn tog de gangene jeg må ut. Men uansett, da hører jeg gjerne på podcaster og i mangel av noe annet ble det gjenhør med Dave Ramsey.

Det en visstnok psykolog (om jeg skal gjette profesjonen ) sa til en innringer som slet med å slippe opp på sparing og kanskje bruke noe av pengene sine sa var følgende:


"You can be as proud of what you don't have as someone else can be obnoxiously proud of what they do have".

Og den gikk rett hjem hos meg!
Det er akkurat det jeg er - det er det jeg føler!


Jeg er så stolt av å ikke ha en Tesla (eller hvilken som helst annen bil til over 500.000 kroner forsåvidt)!

Jeg er så stolt over å å ikke ha et gedigent hus med et utall kvadratmeter!

Jeg er så stolt over at ungene ikke har massevis av leker!

Det er masse jeg er glad for og stolt av at vi ikke har, og jeg nyter det hver dag!

For det vi heller har er god, solid økonomi og mye valgfrihet.

(Nå kan man selvsagt ha alt dette + betale cash for Tesla og ha bare 2 mill lån på 13 mill bolig, det er klart! Sier ikke annet. Men langt fra alle er i den posisjonen da kan man si...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.