mandag 19. august 2013

Bladabonnementer

Jeg har en regel for meg selv: kun ett abonnement på blad/magasin.
Fordi det var en av tingene jeg oppdaget at faktisk koster ganske mye når man setter det opp som en månedlig utgift, spesielt hvis man abonnerer på mange! Det var også noe av det jeg synes var verst å kvitte meg med av utgifter da jeg startet opprydningen min hsten 2011. Fordi jeg forbinder det med kos og avslapning. Slik er det fortsatt - men da tullegjelden var borte innførte jeg lov til å ha ett abonnement til en hver tid, så da må man jo velge.

Nå har jeg nettopp byttet om, og oppdaget at jeg faktisk får mer for pengene, selv om det koster noe mer. Hittil har jeg lenge hatt abonnement på iForm, for å holde treningsinspirasjonen ved like! Det deiser ned i postkassa en gang i måneden, til en sum av 83,66 kr pr stk. Heftig pris når man tenker etter! Nå har jeg sagt opp dette abonnementet (enkelt klikk hos kundeservice.no), og erstatter det med min tidligere kjærlighet KK. KK kommer ukentlig, og jeg har nå bestilt 24 nr for 648 kroner. Dvs 27 kr stk.

Totalen blir allikevel noe dyrere, hvis man regner i kostnad pr mnd. iForm kostet 251 kr hver 3, mnd, altså da 83,66 pr mnd. KK koster 648 kr for 6 måneder, da 108 kr pr mnd. Men da får jeg et blad hver uke også :) For nå kommer høsten, og jeg må si at det utrolig kos å avslutte uka med godt lesestoff og en kopp te eller et glass rødvin i sofakroker. En GOD grunn for meg å for alltid holde meg langt unna kredittkort, forbrukslån og andre tullelån som skal betales, for da ryker den kosen rett ut av budsjettet igjen! Og det vil jeg så absolutt ikke at skal skje!

Det er viktig å unne deg litt kos i hverdagen, men det er også viktig å være fullstendig klar over hva kosen koster, slik at man kan finne alternativer som passer inn i budsjettet :) Og har du tullegjeld eller hårete sparemål så er dette en av utgiftspostene man bør kutte ut.



Et bilde fra gamledager - fra tiden da jeg hadde mange abonnementer.
Blir koslig å få KK i postkassa igjen da :)
Men nå er det kun ett abonnement av gangen!

3 kommentarer:

  1. Lest Det Nye? Anbefales:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, men kanskje jeg tester det ved neste bytte :)

      Slett
  2. Her er det foreldre & barn :) Betaler ca 980 kr i året for 12 utgaver. I år har jeg også verva ei venninne, så da fikk jeg velge meg en vervegave verdt over 700 kr (høst/vår vognpose som vi uansett hadde tenkt til å kjøpe), så da blir det jo ikke så verst :p Vi har også vært med i en termostest i regi av foreldre & barn, og klikk.no, så vi har 9 termoser i skapet. Haha :p

    SvarSlett

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.