torsdag 10. november 2016

Klippe klippe klipp...

Jepp, der ryker kredittkortet mitt.
Jeg orker bare ikke ha det mer, det skaper bare kaos.
Nå er jeg lei av å stadig ha kjempestore regninger hver måned, og selv om det ikke handler om sløsing, så handler det om to ting; Mangel på kontroll, og mangel på kommunikasjon med mannen. Og på denne måten så er jeg helt sikker på at det forsvinner mer penger enn nødvendig. Dermed vil jeg nå klare meg uten, slik at det blir slutt på småhandling og tull.

Ny plan er at mannen legger igjen felleskortet hjemme slik at jeg har mulighet til å dra på butikken ved behov uten å måtte dra kredittkortet. For en stor del av de store regningene har vært i matbutikker. Og da vi i tillegg har handlet på matkontoen som normalt betyr det at vi har brukt pengene to ganger, og ender opp med å bruke mer enn vi egentlig hadde tenkt. Det er helt unødvendig.

Så takk og farvel kredittkort, nå blir det bare debetkort på meg. Slike som sier "avvist" hvis det er tomt for penger ;)



4 kommentarer:

  1. Høres fornuftig ut! Vi bruker selv kredittkort til all handling for å få litt bonus, men fordelene er så beskjedne at hvis vi føler vi mister oversikt gjør vi nok som deg. Liker ikke helt følelsen av å betale dagligvarene "på etterskudd."

    SvarSlett
  2. Står felleskortet på dere begge eller bare på en av dere? Er det da "matkortet" på en måte?

    SvarSlett
    Svar
    1. Står på mannen, og brukes til mat ja :) Og evt diverse annet felles.

      Slett
  3. Vi har to kort til matkontoen, og begge har mulighet til å sjekke saldo i nettbanken. En veldig grei ordning.

    SvarSlett

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.