mandag 7. november 2016

Status 7. november

Okay, så lang tid tok det før jeg fikk sett på ting her...
Helga ble brukt på blant annet en storhandel i sverige, så nå er fryseskapet tatt i bruk og lagrer kjøtt og kylling blant annet. Vi spiser fortsatt vegetar 1-2 ganger i uka for å begrense kjøttinntaket, men når vi først skal ha kjøtt er det kjekt å ha kjøpt det billigere i Sverige. Avstanden har nå økt, så nå blir det færre turer men mer handling per gang. Endelig tilbake på sporet med ukeshandling også, det var jammen på tide.

Nå er leiligheten vår overtatt av ny eier, protokoll er signert og levert, så nå er det bare å vente på oppgjøret. Da skal gjelden synke, hurra!

Tallene er ikke så bra, vi bruker mer enn vi sparer. Dessverre. Men det har vært forutsett og er ingen overraskelse, Heldigvis går det nå mot slutten, for nå har vi ting rimelig på plass. Gjenstår en ikea tur til uka bare. Og det er bra, for det er seriøst nesten tomt for oppsparte penger. Hvilket ikke går så bra siden lønna i slutten av november blir min siste på en stund. Så nå må forbruket stoppe, enkelt og greit.




Kun avdrag på gjeld, og veslas tusenlapp i aksjefond. Ser frem til mer sparing om ikke alt for lenge.


Spareraten heller ikke noe å skryte av, avdrag på gjeld utgjør ca 23% av netto inntekt.


Gjelden reduseres, det er bra. Og snart blir den på en mye mer behagelig nivå.

Formuen stiger jevnt takket være det store avdraget på boliglånet.

Nei, jeg får vel styre litt videre her hjemme, vesla sover visst lenge, da kan jeg ikke late meg...!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.