søndag 17. juni 2012

Ny sofa til verandaen - kupp!

Dave Ramsey snakker ofte om å "utsette gleder" for å spare penger. Ingenting er dyrere enn å handle på impuls, uten å sjekke priser eller være villig til å vente på en bedre pris.

“One definition of maturity is learning to delay pleasure. children do what feels good; adults devise a plan and follow it.” (DR)


Det er derfor Finn.no kan være din beste venn, så lenge du klarer å vente til du finner det du trenger til en god pris. Det er dette jeg nettopp har gjort og fått ganske godt betalt for!


Vi kjøpte leilighet i desember, kom vår og glede over ny stor veranda, 15 m2 faktisk, og tak over, endelig! Flott utsikt fra øverste etasje, jupp, herlige tider i vente! Men vi hadde jo ingen verandamøbler...Så vi kjørte til Plantasjen, like nedenfor, og la vår elsk på en herlig stor hjørnesofa! Den var jo svindyr! Og dessuten for stor selv for vår veranda. Så vi la dermed vår elsk på en litt mindre hjørnesofa..."Bare" 8.000 kroner?! Kunstrotting selvsagt. Vedlikeholdsfri... Flott, og perfekt størrelse :) Men 8.000 kroner??! Det passer ekstremt dårlig nå. Jeg fikk 3000 i bursdagsgave i mars, min 30-årsgave fra mine foreldre. De satte jeg av til verandamøbler. Og  fant ut at jeg måtte vente til enten salg eller jeg fant noe brukt. Plutselig forrige helg dukket den opp, sofaen vår! Ny i fjor høst, til salgs, en times kjøring fra der vi bor. Selges billig fordi den mangler putene, pris kr 2500,-!! Fra 8.000 til 2.500, det var ikke noe å lure på, løp og kjøp! Vi var heldige og fikk avtalt å hente den denne helga, så nå har vi nettopp fått hjørnesofa som vi hadde så lyst på, etter fire måneder i campingstoler på verandaen.


Det lønte seg!!


Vi må selvsagt bruke litt penger på å få laget puter osv. Kanskje en tusenlapp til. Så totalt kanskje 3500 for hele settet da. Fortsatt under halv pris og jeg slapp å vente til hagemøbelsalget som kanskje dukker opp seinere på sommer'n. Nå har jeg ventet akkurat lenge nok ;)


Konklusjon: Utsett dyre kjøp, vent på gode kampanjer eller gode bruktkjøp! Å følge med på Finn.no kan absolutt lønne seg! Senere kan jeg kanskje legge ut historien om hvordan vi sparte 15.000 på å handle brukt når vi innredet leiligheten vår.


Nå kan det blogges fra verandaen :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.