onsdag 14. november 2012

Jeg har blitt rik!

Har jeg vunnet i pengespill??
Arvet penger??

Nei nei, langt i fra noe sånt!
Men jeg har plutselig fått så innmari mye penger! Ikke visste jeg at jeg hadde så mye penger, ikke i det hele tatt. Jeg er skikkelig overrasket! Faktisk. Ok, så har jeg hatt litt lønnsøkning det siste året, ca to tusen mer utbetalt hver måned, det hjelper selvsagt på litt. Men det er egentlig ikke der forskjellen ligger.

Før hadde jeg null kontroll på pengene mine. Jeg tittet knapt nok på lønnsslippen for å se hvor mye jeg fikk utbetalt, og pengene gikk like fort ut som de kom inn. Da er det lett å føle seg blakk! Etter at jeg har fått kontroll på pengene mine, ved å sette opp budsjett og kutte unødvendige utgifter jeg da oppdaget, så føler jeg at jeg har så mye mer penger! Sikkert fordi pengene ikke lenger forsvinner ned i mystiske hull og kriker og kroker, men i stedet finner veien til sparekonto. Å ha betalt ned all smågjeld som stadig slukte litt penger fra kontoen bidrar selvsagt også til at det er mer igjen til meg selv. Men uten budsjett og kontroll ville det ikke nyttet så mye å betale ned gjelda, det ville bare blitt mer penger å rote bort på ugjennomtenkte kjøp og utgifter. Nå har jeg nazi-kontroll på hver krone - det er forskjellen!

Budsjettet mitt har gjort meg rik - det er helt fantastisk!
Bør prøves av alle som ikke allerede vet hva jeg mener.

Skeptisk til at budsjett er noe for deg?
Vel - prøv i et halvt år bare for å se. Det er ingenting å tape på det, og er det så kjipt og virkningsløst som du kanskje tror så er det jo bare å droppe hele greia og gå tilbake til gamlemåten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.