fredag 20. juli 2012

Smalhansuke - Restemat.no

I ferien har fruen i Pengebingen fått ansvar for mat og middagslaging, mens herren er ute og tjener penger, noe som i og for seg ikke er så galt! Resten av året er det som oftest han som tar seg av middagene siden jeg pendler. Men nå er det altså jeg som har ansvar for at det står mat på bordet rundt middagstider, og jeg som har ansvar for felleskortet. Ingen overraskelse da at det ikke er så mye igjen nå, en uke før neste lønn.

Nå skal det sies at dette skyldes et litt større, felles avtalt, innkjøp til leiligheten som endte opp utført fra matkontoen. I utgangspunktet tenkte vi at vi kunne sette inn penger igjen, men jeg tror jammen jeg skal få det til å gå rundt den siste uka uten å overføre noe ekstra. På den måten slipper vi å bruke mer penger enn planlagt! Jeg gikk over matlagret i skuffer, skap og fryser, og ser det er nok middager for en hel uke hvis jeg er litt kreativ. Det blir kanskje ikke de mest spennende middagene, men det blir da mat i magen. Det lille vi trenger ekstra av pålegg og grønnsaker skal vi klare på de gjenstående 250 kronene.

I slike trange uker (enten de er frivillige eller ei) er bloggen Restemat.no å anbefale!
Der er det utallige gode eksempler på hva man kan lage av restene man har i kjøleskapet, og det er uansett en god vane å bruke opp alt man har kjøpt inn. Der fant jeg jammen tips til enda et par middagen jeg kan legge til på lista over billige men gode middager!

(Ja, jeg har stjålet bildet - håper de ikke har noe i mot litt ekstra reklame for bloggen sin)


Pengebingen stemmer i - spis opp maten din! Godt for samvittigheten og godt for lommeboka.

1 kommentar:

  1. Kjempefin blogg. Følger deg hver dag. Fortsett den gode skrivingen! :)

    SvarSlett

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.