mandag 22. september 2014

Ferdig med reising for en god stund!

Etter tur til Helsinki og Bilbao, 4 flyvninger, og to av de med mellomlandinger, på en drøy uke, så er det godt å være tilbake igjen og ikke ha noen reiser på planen med det første. Slitsomt gitt! Jobbreiser skiller seg i stor grad fra ferier, så jeg er som oftest bare betydelig mer sliten når jeg kommer hjem igjen. Heldigvis er det normalt sett lite reising i jobben.

Nå gjenstår det å rydde opp i endel utlegg, skrive ferdig reiseregninger osv. Det gikk kanskje litt mer penger på siste tur enn planlagt, men det ble ikke alt for ille heller. Denne gangen ble alt betalt med kredittkortet, noe jeg sjelden gjør, men denne gangen ble det slik. Fordi det var lettvint rett og slett. Jeg har vært turarrangør, så jeg hadde en million andre ting å tenke på enn reisebudsjett og dekning på kort. Men igjen viser det seg at de siste års godt innarbeidede vaner sitter, så det ble ingen utskeielser. Var på shopping i 45 minutter og kom hjem med en pysjbukse, klar for kalde høstkvelder. I slutten av uka kommer lønn med ekstra utbetalinger (hurra!), så da skal kredittkortsaldo i null og alt blir på stell igjen.

I forbindelse med turforberedelser i arrangørkomiteen så kom det frem flere artige ting. F.eks var det en som ikke har kredittkort i det hele tatt, det er positivt tenker jeg. I den andre enden har vi den godt voksne som ikke kan legge ut hundrelapper en gang fordi det ikke betales tilbake før på lønn måneden etter, og da går det ikke rundt. Slikt er mer sjokkerende. Jeg holdt klokelig munn om det meste men sa at jeg kunne sørge for å legge ut ved behov, da jeg både har et kredittkort og jeg kan betale regningen med en gang selv om det ikke dekkes fra jobb før neste måned.

I dag ble bilen vår levert på verksted i Sverige for fiksing av steinsprutskade i lakken, så i slutten av uka har vi vel totalsummen på den gleden også. Så ser jeg frem i mot en oktober måned hvor det er svært lite å bruke penger på :) Jammen er det tid for en ny kvartalsoppdatering også til helga, herlig!


Bilbao - flott by, absolutt verdt et besøk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.