tirsdag 11. september 2012

Tilbake til hverdagen

Da er jeg tilbake fra høstens siste reise og kan endelig se frem mot noen måneder i gode vante rutiner! Budsjettet for turen holdt i lange baner og det ble litt penger til overs - hurra!!

Jeg burde vært flink og satt de på sparekontoen - men jeg innrømmer at det ikke skjedde. I stedet ble det brukt litt av sparepengene - for å kjøpe ny grill.

Det med grillen er nok et eksempel på å utsette glede og lyster. Svært få jeg kjenner hadde flyttet inn den gamle, lille, rustne, 4 år gamle grillen til den nye fine store verandaen tilhørende ny og fin leilighet. De fleste ville løpt ut og kjøpt ny ved første solstråle utpå våren - til full pris. Men ikke vi nei, helt ærlig så hadde ikke jeg de tusenlappene man må ut med for å få en grill med litt størrelse på denne sommeren, så kjøpet måtte bare vente. Og det er en av mange grunner til at jeg kom i havn med målet om å betale ned gjeld et par måneder tidligere enn forventet!

Men nå var tiden kommet - 1/2-pris på griller, og vi fant en vi liker og som etter mye sammelnikning av modeller og priser på nettet virket som et ganske godt kjøp. Dermed ble bagasjerommet på stasjonsvognen fylt opp med grill, mannen syntes shopping av store ting er veldig morsomt, og jeg er så glad han synes det er helt greit å sette den på loftet og ikke pakke den opp før neste vår. Det sparte vi 2000 kroner på! Selvsagt forsikret vi oss om garantitiden og at det er ok å komme tilbake til våren dersom det er noe feil med den når vi da pakker den opp.

Jeg skal ikke legge skjul på at dette er innkjøp av noe vi har lyst på (want) og ikke noe vi trenger (need), men at det er en godt gjennomtenkt prioritering og at vi tross halv pris holdt oss i nedre sjikt rent kostnadsmessig, samtidig som vi nå kunne investere noe mer i litt bedre kvalitet og de funskjoenen vi ønsker oss. Rett og slett mer for pengene.

Totalt sett, etter å ha brukt gjenstående av turpengene, kostet ny, stor, fin grill meg ca 500 kr. Dét kan jeg leve med :)

Nå er det bare å se fremover, boliglån trekkes i morgen, og det er ca 17 dager til neste lønn - nå er det bare å holde forbruk på 0,- frem til da. Det tror jeg skal gå ganske greit! (Mat kommer fra felleskontoen - og det er alt jeg trenger). Ved neste lønn er planen å fylle opp BSU-kontoen for i år, og stryke ut det delmålet også ;) Hei hvor det går!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.