torsdag 13. september 2012

Tom postkasse


Hvilket herlig syn?!
Hvor rar er man når det å finne postkassen tom er en stor glede?
Ikke en regning å se i horisonten en gang :):)

Før i tiden var postkassen stadig overfylt, av reklame, godt iblandet en drøss regninger. HM, Ellos, Cresco, NAF osv, ja gudene vet hvem jeg ikke skyldte penger for en tid tilbake! Men no more :) Jeg kan forstå at folk får konvoluttskrekk når de vet at regningen som ligger der uansett ikke kan betales. Jeg merker godt hvor deilig det er å ha tatt kontroll over regningsbunken!

Selvsagt har jeg fortsatt regninger å betale - men de aller fleste kommer i dag inn på e-faktura og avtalegiro. Det kunne jeg gjort med tullegjeld-regningene før også, men jeg turte ikke. Til tider var det slik at jeg måtte bestemme hvilke regninger jeg skulle forskyve til neste måned, så det å få de i nettbanken følte jeg nesten var å love noe jeg visste jeg ikke kunne holde. I hvertfall til en eller to av kreditorene. Så de kom i posten og fikk ligge (åpnet vel og merke) til det var penger på konto for å betale de. Jeg husker at jeg drev regnings-sjonglering, byttet på hvilken som ble utsatt så det ikke skulle se så ille ut. Høh - selvbedrag.

Derfor er en tom postkasse nå en sann glede!! Jeg kan fortelle til alle som jobber og sliter i tunge tider - at det er verdt det i andre enden av alt slitet!! Definitivt, så absolutt! Ikke at jeg er ferdig helt enda akkurat, er vel strengt tatt bare halvveis, men en veldig viktig del er unnagjort. Den delen som har tømt postkassa :)

Følg snøballmetoden - og postkassa vil bli tommere og tommere for hver gjeldspost som forsvinner!


Et slikt skilt hjelper også på ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.