mandag 11. april 2016

Skattejakt!

Har du husket å sjekke selvangivelsen?

Visste du at det kan være flere tusen å spare ved å gå gjennom selvangivelsen og sørge for at du får med alle fradrag du er berettiget til? Og visste du at skatteetaten ikke vet alt om deg? Det er kanskje lett å tro at de sitter på alle opplysninger om deg fra forrige skatteår, men slik er det ikke. Dermed bør selvangivelsen absolutt sjekkes! Spesielt om ting i økonomi eller livssituasjon har endret seg siden tidligere år.

Her finner du en oversikt over hva som bør sjekkes og hvilke fradrag du kan ha krav på: Selvangivelsen  - hva du må sjekke.

Ellers har Dine Penger også i år skatte-spesial, og er du i tvil om du kan ha krav på mer kan det være en god investering å kjøpe månedens nummer! Selv abonnerer jeg på internettilgang av bladet, praktisk og nyttig synes jeg. Deilig å ikke fylle hyller eller papirsøpla med bladene!

For min del er det ingen store overraskelser eller endringer i 2015, så alt så greit ut på selvangivelsen. Jeg får igjen ca 6000, mannen er skyldig ca 10.000. Så tilsammen må vi ut med 4000 kroner sånn omtrent, men det er jo ikke noe problem heldigvis. Vi visste at han ville få baksmell, så det er vi forberedt på.

Min oppfordring er klar: sjekk selvangivelsen nøye!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.