mandag 4. februar 2019

Oppdatering boliglånsrente!

Hei igjen dere!

Skrev jo sist om trolig forestående bankbytte men at jeg skulle gi dagens bank en mulighet til å matche den beste renta. Og gjett hva, for første gang var svaret positivt! Til inspirasjon skal jeg dele både mailen jeg sendte, og svaret jeg fikk, tilfelle noen tror det er vanskelig.

Jeg skrev:

Hei!

Vi har boliglån hos dere, men nå ser jeg at dere setter opp renta, så da må vi på renteshopping. Jeg pleier bare å høre om dere er interesserte i å matche beste rente og beholde oss som kunder før vi går videre til en annen bank. Denne gang ser det ut til at vi skal benytte oss av Akademikerenes avtale hos Danske bank og en nominell rente på 1,95%.


Vi har et boliglån på ca 2,1 mill og under 60% belåningsgrad. Lånenr xxxxxxxxx.

Dersom dere matcher renta på 1,95% nominell kan vi fortsette å ha lånet hos dere.



De svarte:

Hei

Vi er gjort kjent med disse avtalene og ønsker å beholde våre gode kunder.

Ny rente blir pt. Nom 1,99% og effektiv 2,01%, som skal tilsvare effektiv rente på tilbud via Danske Bank.



Ja da er det jo greit da! Og det stemmer at effektiv rente blir den samme altså, og det er hva som er av betydning. De skal få litt cred for dette og litt gratis reklame, vi har lånet hos Boligkreditt.no, en del av Sparebanken Øst. Den store fordelen for oss er at vi ikke trenger annet kundeforhold der og slik sett står fritt til å bruke hvilken dagligbank vi vil. Men ikke for enhver pris, helt klart! Så jeg var forberedt på å bytte bank, men da får vi avvente det en stund.

Det lønner seg å spørre!!

1 kommentar:

  1. Fikk også justert ned renta med henvisning til akademikernes avtale med Danske Bank.

    SvarSlett

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.