tirsdag 4. desember 2012

Statusoppdatering november/desember

Her kommer en litt treg statusoppdatering.
Bedre sent enn aldri? Jeg håper det er sant :)

Nå holder jeg på med å fylle sparekontoen så mye som mulig, og takket være litt ekstra utbetaling etter det lokale lønnsoppgjøret så fikk jeg fylt opp sparekontoen med 11250 kroner. Så her suser det framover! Totalt sett står det da 37288 kroner på sparekontoen, det er godt over en månedslønn, hurra!!  Og det føles som helt vanvittig mye penger. Hvis noen for et år siden hadde sagt til meg at JEG kunne ha nesten 40000 på konto ville jeg bare ledd. Jeg synes det er ganske artig siden jeg aldri har klart på spare før og er født uten sparegener.

Dette høres jo bra ut, men jeg må også innrømme at det ble brukt litt penger på ting jeg ikke trenger i løpet av november... Så det kunne nok vært spart enda litt mer hadde det ikke vært for en liten motivasjonssvikt i høstmørket og regnværet. Litt ulltøy ble kjøpt inn på tilbud, noe jeg ikke angrer på når vi nå har nesten 20 kuldegrader ute! Det ble også et spill og tydeligvis noe annet stæsj jeg ikke helt husker hva var. Så det gikk nok et par tusen som ikke burde forsvunnet :( Så samvittigheten er ikke helt ren...

Jeg merker at det var lettere å holde tøylene når det var tullegjeld som måtte bort, enn når penger skal inn på sparekonto. Det er så lett å være superfornøyd når så mye penger finner veien til sparekontoen hver måned! Og lett å tenke "jeg har jo råd til det" om småting her og der. Noe som er en sannhet med modifikasjoner! Det gjelder så absolutt å ikke tulle bort penger nå som jeg virkelig har fått fart på sakene. Selv om det tar på å holde fokus såpass lenge.

Jeg innrømmer også at jeg hadde glemt min flotte plan om å ta ut lommepenger i cash i desember. En god del av de forsvant på årets julebord, samt litt innkjøp til hårballene (kjæledyrene) nå i helga, så det er ikke så himla mye igjen å skryte av der. Jeg prøver igjen i januar! Heller ikke julegavene er i boks som jeg hadde tenkt. Det har vært mye jobbing og lite tid de siste ukene dessverre. Men jeg har en liste, vet hva jeg skal kjøpe til de fleste og hvor. Så det gjenstår fortsatt bare å handle det inn.

Nå venter snart en førjulstur til Riga, har ikke satt av egne lommepenger til den turen i utgangspunktet. Reiser på felles lommepenger fra feriekontoen, til mat, drikke og felles kos. Så hva gjør man med shopping? Forsøker å styre unna som best mulig. Så får vi se hvordan det går!

Og ellers tenker jeg på neste års mål, men hittil ligger det bare i bakhodet. Om halvannen uker blir det juleferie og tid til å regne litt, tenke litt og bestemme seg. Må ha noen delmål i tillegg til at det skal 100k inn på sparekontoen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.