mandag 20. januar 2014

Bokanmeldelse: Seven strategies for wealth and happiness, Jim Rohn

Lesefesten fortsetter, og etter forrige bok The automatic millionaire, så sto Seven strategies for wealth and happiness for tur!

Her får vi lære det forfatteren mener er de viktigste sju strategiene for å oppnå både rikdom og lykke i livet. Og jeg kan ikke si meg uenig med han! Dette er en smart bok, og den første boka jeg antagelig kommer til å lese igjen om ikke alt for lenge. For her får vi oppskriften på hvordan vi blir effektive, hvordan å oppnå det vi ønsker. Skrevet med fokus på økonomi, men som også fungerer på andre aspekter i livet. Det er litt overveldende når jeg tar inn over meg hvor mye mer jeg trenger å jobbe med endel av det han skriver om! Derfor skal den leses igjen etter bryllup er overstått, da jeg har fokus litt lenger frem enn kun de neste ukene i livet.

Strategiene han går gjennom er følgende:

  1. Uleash the power of goals
  2. Seek knowledge
  3. Learn how to change
  4. Control your finances
  5. Master time
  6. Surround yourself with winners
  7. Learn the art of living well
Nå skal jeg ikke gjenta nøyaktig hva han skriver om dette, det egner seg helt klart best lest selv, da han skriver godt og motiverende! Et utdrag gir ikke samme nytte, og dette er en ekstremt nyttig bok, så jeg anbefaler sterkt å lese den, og å begynne å ta tak i det han skriver om! 

Det viktigste jeg har fått ut av boken er kanskje at jeg bør legge strategier også på andre deler av livet enn bare det rent økonomiske. Jeg bør sette meg mål også på andre fronter og da kanskje spesielt med tanke på jobb og karrière. Jeg vet ikke hvor mye mer utgifter jeg klarer å kutte, så kanskje er det på tide å tenke på inntektssiden.

Boka bør leses, og kan absolutt repeteres ved behov! Et must i bokhyllen vil jeg si.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.