tirsdag 21. april 2015

Sykle-til-jobben aksjonen

Vel tilbake fra ferie, og på tide å tenke på å finne frem sykkelen igjen. Det ble en litt for lang pause fra syklingen, men nå er det vår og på tide å slutte med latskapen. Det betyr at jeg må gå over til å ta tog, og sykle til togstasjonen.

På jobben arrangeres en intern sykle-til-jobben aksjon/konkurranse som jeg da melder meg på. Har fått tillatelse til å delta med å sykle til stasjonen, da 10 mil til jobb er litt drøyt å sykle for min del ;)

Men jeg kjenner at jeg ikke gleder meg til å slutte å være lat. Det er egentlig ikke noe å spare heller på å ta toget nå, kanskje en halvtime lenger søvn om morgenen, men det er det hele. Så i utgangspunktet er det litt ekstra "ork" å starte syklingen igjen når jeg er vant til å ta bussen utenfor døra. Som også er mye mer komfortabel enn toget. Økonomisk koster det også det samme nå. Så denne gangen er det helsegevinsten jeg er ute etter. Og litt mindre latskap etter en daff vinter. Det fine er at jeg har en økonomisk grunn til å la bilen stå, selv i dårlig vær, for om jeg nå kjører til stasjonen så blir det faktisk dyrere enn om jeg tar bussen. Og dét vil vi ikke ha noe av!

Så, fra neste uke en gang er jeg på sykkelen igjen :)

Les mer om syklingen i fjor, og få linker til hvorfor det er meget fornuftig å sykle: Prosjekt sykle-til-stasjonen

Ferien skal jeg komme tilbake til, for der er det mye å fortelle om. For eksempel kom vi hjem 24 timer senere enn planlagt, og bagasjen vår er fortsatt på ferie et eller annet sted! Endel å rydde opp i økonomisk sett etter det som ellers var en fin tur :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.