mandag 21. juli 2014

Vil du lære mer om investeringer?

Det er mye nyttig jeg har lært meg for å få fres på økonomien, slik som å kutte utgifter, forenkle hverdagen, planlegge og endre tankegang på endel vesentlige aspekter (hvorfor bruke penger man ikke har, på ting man ikke trenger, for å imponere folk man ikke liker?), men når det kommer til det neste skrittet - å investere overskuddet, da kommer jeg fortsatt til kort.

Men, det er et sted du som kan leser oppfordres til å oppsøke, nemlig Pengebloggens millionærskole! Innledningsvis med råd og tips som stemmer godt overens med hva jeg har gjort hittil (ta kontroll, skap overskudd, øk inntekt osv), og nå kommer det stadig ut gode innelegg om basisen når det gjelder å investere penger, enten du søker trygghet eller har råd til risiko. Anbefales på det sterkeste for alle som vil ha en god kilde for de riktige rådene og tankene. At forfatteren selv er millionær gjør det hele desto mer troverdig. For man skal ikke innhente slankeråd fra overvektige, og ei heller pengeråd fra de som er blakke. Etter hva jeg leser er rådene som gis på bloggen meget fornuftige og sanne, og jeg kan ikke annet enn å gi tommel opp. Den beste lærdommen for å bygge formue kommer selvsagt fra de som har en betydelig formue! Ja, også fra min blogg da selvsagt, hehe, selv om formuen ikke enda er noe å skryte av. Nøkkelord: enda.

Selv investerer vi litt penger i Pengebingen også, selv om hovedfokus er på på gjeldsgraden for øyeblikket. Den må ned. Litt "småpenger" havner allikevel i aksjemarkedet. Undertegnede liker det trygt og enkelt og investerer i indeksfond anbefalt av Dine Penger, mens Pengebingemannen i tillegg til indeksfond vil øve seg litt med enkeltaksjer. Det er ingen tvil om at vi er litt ulike på det punktet. Han synes det er moro og spennende, jeg ville fått hjerteinfarkt ;) Derfor kan jeg heller ikke øse kunnskap ut over dere lesere når det gjelder investeringer, for øyeblikket. Kanskje en dag! Men inntil da henviser jeg dere gjerne videre til Pengebloggens Millionærskole.

Det finnes flere gode nettsider også, for all del! Se listen min av gode nettsteder i høyre kolonne. Men akkurat nå er det mye god basiskunnskap som formidles på Pengebloggen, og derfor trakk jeg den frem denne gang. En av mine store favoritter for tiden.

Ps. Innlegget er skrevet fullstendig på eget initiativ, forfatter av Pengebloggen har på ingen måte vært involvert. Annet enn ved å skrive en veldig god blogg selvsagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.