tirsdag 14. august 2012

Status på mål første halvdel august

Jeg mener så tydelig jeg satte meg et mål ved forrige lønn... Et kortvarig mål, i forhold til alle mine langvarige mål... For en gangs skyld tenkte jeg å forsøke å ikke bruke opp alle "lommepengene" med en gang...! Men penger brenner som kjent innmari i lomma, så det er dessverre bare 93 kroner igjen... Men det er bedre enn 0,- eller 5,- så helt tomt er det jo ikke! Penger som vanlig brukt til et brett øl i Sverige, noe hobbysaker og tydeligvis noe jeg ikke helt husker hva gikk til. Helt sikkert noe veldig ufornuftig! Det ble også trukket et beløp for en subscription på noe online-greier, hadde 1 mnd trial og glemte (selvsagt - det er jo sånne som meg de lever av) å avbryte gjentagende fakturering... Ca 150 kr forsvant der, ganske mye faktisk :( At jeg aldri lærer å styre unna det der...! Men men, mindre penger til annen moro da. Endelig bare 13 dager igjen til neste lønn.

Det er rart, i USA snakker de om å "live from paycheck to paycheck", altså fra lønn til lønn, når man har dårlig økonomisk kontroll. Jeg innrømmer gjerne at jeg også akkurat nå lever fra lønn til lønn. Lønna er morsom i ca 30 minutter, mens jeg oppdaterer regneark, tickere og signaturer, samt sjekker at alle trekk er satt til rett beløp i nettbanken. Så er det morsomt å skrive statusoppdatering og klappe meg selv på skuldra. Ca 1 time moro hver måned det, hehe. Så er det vare å vente på neste lønn igjen... Litt kjedelig, men ekstremt effektivt!! Faktisk så effektivt at jeg knapt kan tro det selv. Det er 9 måneder siden starten på dette prosjektet, og bare tanken på hvordan det ser ut om 9 nye måneder er jo helt utrolig. Så ved en liten titt på "the big picture" holdes motivasjonen oppe :) Mer om dette venter ved neste milepæl, om bare 13 dager ;)

Av skattepengene ble 6000 spart, halvparten, så nå gjenstår det bare å være veldig disiplinert resten av måneden, få to helgeturer inn i et rimelig stramt budsjett. Det er målet for de neste to ukene:

Ikke bruke mer penger enn avsatt på helgeturene, koste hva det koste vil!
Det betyr å si NEI til det meste og konsentrere meg om hovedpoenget med turene, å få skravlet med gode venninner. Vennskap er heldigvis gratis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.