torsdag 30. august 2012

Spise seg ut av klesskapet

Ok, det heter vel egentlig ikke det, men det er vel det man sier når man skal spise seg ut av fryseren, altså spise opp det man har, før det kjøpes noe nytt. Her har jeg virkelig spist meg ut av klesskapet!

Nå har jeg aldri vært den som kjøper veldig mye klær, og dessverre, pga dårlig økonomisk sans har jeg liksom aldri hatt råd til noe av bedre kvalitet enn HM og liknende. Nå har jeg knapt kjøpt noe på over et år tror jeg, men unntak av en jeans (fortsatt fra HM da, det skal sies) og et par joggesko da det var hull i de gamle. Så nå kaster jeg ukentlig sokker med huller i, jeg har tynnslitte gensere med hull under ermene, og bukser så tynnslitte av jeg ikke tør bruke de! Knapt nok en genser med samme form og farge som den opprinnelig hadde. Nei, det er ikke helt bra lenger, det skal sies. Men jeg vil påstå at jeg i hvertfall har brukt opp det jeg har!

Det er lys i kles-tunnelen heldigvis, fra neste lønn kommer belønningen for å ha kvittet meg med alt av tullegjeld. Belønninger er jo viktig! For lenge siden bestemte jeg at belønningen skulle være en kles- og interiørpost i budsjettet. Klær må man jo ha, interiør mer mer "vil ha". Disse slås sammen og jeg kan kose meg med 750 kr hver måned som da må fordeles på klær og/eller interiør, alt etter som hva jeg føler for. Først blir det definitivt nye klær!!! Mulig størrelsen på posten kan reduseres noe etterhvert, men i starten er det såpass mye hullete som må byttes ut at pengene faktisk trengs. Samt at sko også skal inn i samme post.

Gleder meg til å kjøpe enda et par rimelige jeans og en deilig høstgenser neste måned :)
Og å kunne kaste ut endel av det hullete, utvaskede og formløse litt etterhvert. Det er faktisk såpass brukt at jeg tror ikke en gang det egner seg for å gi bort...

Kanskje flere burde tenke på å "spise seg ut av klesskapet" - mange har nok mer enn nok klær for kanskje flere år fremover, og kunne således satt mye penger i sparing eller nedbetaling av gjeld i stedet for å kjøpe nye klær! Hva med å f.eks betale ekstra på lån nå som renta er lav?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.